Rozšiřte svoje klíčovky s URL Profilerem

Forma a datový obsah analýz klíčových slov se za poslední léta hodně změnily. Oborovým standardem se u nás stala klasifikační analýza, do níž se přidávají nově i třeba nalezené vstupní stránky. A díky nim můžete právě se s URL Profilerem pohodlně přidat ještě pár praktických drobností, které usnadní optimalizaci.

Je někdo, kdo ještě klíčovky nedělá v OpenRefine? V návodu počítám, že ne, ale jako vstup vám bude stačit jakékoliv csv.

Představte si, že máte rozdělanou klíčovku. Tu mi mimochodem nově obrovsky usnadňuje Marketing Miner díky možnosti získat objemy hledání a CPC.  K ní před klasifikací přidávám data, která mi naměří Rank Tracker:

  • landing page
  • „pozice“ v SERP pro vybrané vyhledávače

Rozdělaná analýza klíčových slov

Landing page vám umí zjistit i OpenRefine za pomocí skriptů, ale Rank Tracker umí přidat i ty „pozice“, které aspoň orientačně naznačují výkon URL na daný dotaz.

Co URL Profiler přidá?

Smyslem klíčovky je stránkám pomoci a prvním důležitým krokem v optimalizaci obsahu bývá titulek a nadpis. A tady právě nastupuje URL Profiler, který dodá další data pro optimalizaci:

  • titulek landing page – můžete jej hned srovnat s klíčovým slovem
  • H1 dané stránky – dtto
  • data ze Search Analytics – dtto
  • výkon v organicu podle GA

Jak na to?

V rozdělané klíčovce máte sloupec s landing page. Přejmenujte jej na URL, aby ji náš oblíbený  nástroj dokázal v data setu správně najít. Z OpenRefine vše exportujte jako csv.

Tento soubor pak importujte do URL Profileru volbou Import CSV and merge data. Tím si zajistíte zachování obsahu a struktury dokumenu.

Následně si v URL Profileru zaškrtněte Custom Scraper, a postupujte následovně:

  • titulek – zvolte Xpath Selector, jako Data Type navolte Inner Text a jako Selector dejte //title
  • nadpis H1 – zvolte Xpath Selector, jako Data Type navolte Inner HTML (tím se vyhnete stažení kódu, pokud je H1 současně hyperlink) a jako Selector dejte //H1

Vypadá to takto.

Nastavení scraperu pro získání titulku a H1.

Následně pak v části Google zaškrtněte políčko Search Analytics. Nezapomeňte, že počet klíčových slov, která od Google dostanete, je v URL profileru maximálně 10.

Mrkněte se i na podrobnější článek o tom, jak získat data ze Search Analytics.

Podobně můžete přidat i data o výkonu v organickém vyhledávání díky integraci Google Analytics.

Do dalšího můžete z URL takto získat? Třeba informace o tom, jestli je stránka kanonizovaná, co má napsané v meta robots, jaký vrací status kód, jestli je mobile friendly a jak je podle Google rychlá na mobilech a desktopu.  Případně si můžete do klíčovky dostat další obvyklá data, jako jsou odkazové metriky. 

Některé informace jdou mírně mimo hranice on-page optimalizace, ale proč je do klíčovky nepřidat, když to jde prakticky samo? Nabídněte klientům něco víc, aniž by je to více stálo. Stačí mít URL Profiler.

Chci toho víc do mailu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *